AutoGids en Le Moniteur Automobile zijn de referentiemagazines op autogebied in België. AutoGids en Le Moniteur Automobile beschikken samen over het grootste team van gespecialiseerde journalisten in België en verschaffen essentiële informatie aan toekomstige autokopers en aan autoliefhebbers.
De Profacts-studie ‘New car buyers survey’ toont aan dat 8 van de 10 kopers van een nieuwe auto voor hun aankoop gespecialiseerde automagazines en -websites raadplegen. Diezelfde studie bevestigde ook dat onze automagazines en -websites ‘top of mind’ zijn bij de kopers van een nieuwe auto.
Het prijzenkatern, genoemd ‘blauw katern’ is een van de meeste gelezen rubrieken door de toekomstige kopers.
Naast de klassieke nummers die het hebben over de eerste, vergelijkende of gedetailleerde testen brengt de redactie ook nog 3 supplementen aan die aan specifieke verwachtingen van onze lezers zullen beantwoorden:
- KoopWijzer – Guide d’Achat (verschijnt in oktober)
- Bandenspecial Zomer en Winter (verschijnen in maart en oktober)
- Special Fleet & Leasing (verschijnt in oktober)
Deze supplementen vormen een ideale context voor uw specifieke communicatie.
Voor de advertentiemarkt hebben wij onze automagazines gegroepeerd onder de naam CARMENPACK (AutoGids, Le Moniteur Automobile, AutoWereld).
CARMENPACK is samengesteld van Moniteur Automobile, AutoGids, AutoWereld magazine. Deze laatste is niet opgenomen in de CIM studie wij publiceren daarvoor hieronder de cijfers van de CARMENPACK.
AutoGids /
|
CARMENPACK |
|
Lezers laatste periode (LLP): |
370.500 | 445.700 |
Oplage: |
49.242 | 70.084 |
Geslacht: |
Mannelijk (81%) (sel. 176) |
Mannelijk (81%) (sel. 174) |
Sociale klasse: |
1-4 (59%) (sel. 114) |
1-4 (52%) (sel. 113) |
Leeftijdsklasse: |
18-44 (45%) (sel. 114) |
18-44 (46%) (sel. 119) 25-54 (57%) (sel. 126) |
Actief: |
25-54 (70%) (sel. 125) |
(66%) et (sel. 137) |
Bron: Bron: CIM 2015(1) Papier + Digital
(uitgezonderd speciale nummers)