Met bijna 900.000 bezoeken per week is de website AutoScout24 de onbetwiste marktleider op het vlak van webbezoek en bekeken pagina’s. Deze website biedt complementaire service en informatie ten opzichte van de websites van AutoGids, Le Moniteur Automobile, AutoWereld en GPinside. Deze nieuwe aanwinst versterkt de regie ProduPress Advertising in haar rol als partner voor alle spelers op de auto- en motorfietsmarkt.
Deze specialisatie onderstreept de ambitie van ProduPress Advertising om de adverteerders en agentschappen een kwalitatief hoogwaardig media-aanbod ter beschikking te stellen, waarvan de context relevant is (auto-motorfiets) en de data gedetailleerd zijn (first party data) om het juiste publiek te bereiken.
AutoScout24 |
CARMENPACK* |
CARMENPACK+** |
|
Nettobereik/maandDesktop/maandPhone+tablet/maand |
805.945
612.350 348.838 |
503.806
355.251 216.455 |
1.309.751
967.601 565.293 |
Page views/maand |
39.763.687
(63% PC / 37% |
3.774.485
(66% PC / 34% Phone+tablet) |
43.538.172
(63% PC / 37% |
Abonnees nieuwsbrief |
150.000 | 59.000 | 339.000 |
Geslacht |
Mannelijk (73%) | Mannelijk (79%) | Mannelijk (75%) |
Leeftijdsklasse |
18-34 (34%) 18-44 (55%) 18-54 (78%) |
18-34 (24%) 18-44 (43%) 18-54% (70%) |
18-34 (30%) 18-44 (50%) 18-54 (75%) |
Sociale klasse |
1-4 (55%) | 1-4 (63%) | 1-4 (58%) |
Actief |
63% | 66% | 65% |
Bron: CIM mai 2016
*Le Moniteur, AutoGids, AutoWereld
**CARMENPACK+ regroupe les sites : Moniteur Automobile, AutoGids, AutoWereld, AutoScout24, Turbo, GPInside