De website www.autowereld.be is de digitale versie van AutoWereld, het magazine voor de autoliefhebbers, met de nadruk op nieuws, dromen, passie, lifestyle, sport en competitie.

De Profacts-studie ‘New car buyers survey’ toont aan dat 7 van de 10 kopers van een nieuwe auto voor hun aankoop gespecialiseerde automagazines en -websites raadplegen. Diezelfde studie bevestigde ook dat onze automagazines en -websites ‘top of mind’ zijn bij de kopers van een nieuwe auto.

Voor de advertentiemarkt hebben wij onze autowebsites gegroepeerd onder de naam CarMenPack voor AutoGids, Le Moniteur Automobile en AutoWereld, en onder de naam CARMENPACK+ voor AutoGids, Le Moniteur Automobile, AutoWereld, GPinside, Turbo Magazine en AutoScout24).

Een weekelijkse nieuwsbrief word elke vrijdag verstuurd.

AutoWereld
CARMENPACK*
CARMENPACK+**
Nettobereik/maand
Desktop/maand
Phone+tablet/maand
101.653

81.116

27.403

503.806

355.251

216.455

1.309.751

967.601

565.293

Page views/maand
812.107

(77%PC/23% Phone+tablet)

3.774.485

(66%PC/34% Phone+tablet)

43.538.172

(63%PC/37% Phone+tablet)

Abonnees nieuwsbrief
15.000 59.000 339.000
Geslacht
Mannelijk (82%) Mannelijk (79%) Mannelijk (75%)
Leeftijdsklasse

 

18-34 (25%)

18-44 (40%)

18-54 (65%)

18-34 (24%)

18-44 (43%)

18-54% (70%)

18-34 (30%)

18-44 (50%)

18-54 (75%)

Sociale klasse
1-4 (61%) 1-4 (63%) 1-4 (58%)
Actief
67% 66% 65%

Bron: CIM mei 2016

*AutoGids, Moniteur Automobile, AutoWereld
**CARMENPACK+: AutoGids, Moniteur Automobile, AutoWereld, AutoScout24, Turbo, GPInside

AuW-screenshot


Abonnees nieuwsbrief:
12.874
Frequentie nieuwsbrieven: op donderdag om de 2 weken
Taal: Nederlands
Page views/maand: 1.040.906

Facebook

IABDMA