De website www.automagazine.be, die in januari 1996 werd gelanceerd naar aanleiding van het autosalon van Brussel, vervulde een pioniersrol in een tijd waarin veel auto-importeurs nog niet over een eigen website beschikten.
De websites www.autogids.be en www.moniteurautomobile.be zijn complementair met de magazines op het vlak van informatieverspreiding en functioneler op het vlak van gegevensverwerking. Dankzij de modules voor de prijsberekening en vergelijking van nieuwe auto’s kan de gebruiker automatische selecties en sorteringen genereren op talloze vlakken.
De Profacts-studie ‘New car buyers survey’ toont aan dat 7 van de 10 kopers van een nieuwe auto voor hun aankoop gespecialiseerde automagazines en -websites raadplegen. Diezelfde studie bevestigde ook dat onze automagazines en -websites ‘top of mind’ zijn bij de kopers van een nieuwe auto.
Voor de advertentiemarkt hebben wij onze autowebsites gegroepeerd onder de naam CarMenPack voor AutoGids, Le Moniteur Automobile en AutoWereld, en onder de naam CarMenPack+ voor AutoGids, Le Moniteur Automobile, AutoWereld, GPinside en AutoScout24).
Een weekelijkse nieuwsbrief word elke vrijdag verstuurd.
Autogids.be / MoniteurAutomobile.be |
CARMENPACK* |
CARMENPACK+** |
|
Nettobereik/maandDesktop/maandPhone+tablet/maand |
402.153
274.135 189.052 |
503.806
355.251 216.455 |
1.309.751
967.601 565.293 |
Page views/maand |
2.962.378
(63% PC / 37% Phone+tablet) |
3.774.485
(66% PC / 34% Phone+tablet) |
43.538.172
(63% PC / 37% Phone+tablet) |
Abonnees nieuwsbrief |
44.000 | 59.000 | 339.000 |
Geslacht |
Mannelijk (79%) | Mannelijk (79%) | Mannelijk (75%) |
Leeftijdsklasse
|
18-34 (23%)
18-44 (43%) 18-54 (72%) |
18-34 (24%)
18-44 (43%) 18-54% (70%) |
18-34 (30%)
18-44 (50%) 18-54 (75%) |
Sociale klasse |
1-4 (63%) | 1-4 (63%) | 1-4 (58%) |
Actief |
66% | 66% | 65% |
Bron: CIM mei 2016
*AutoGids, Le Moniteur Automobile, AutoWereld
**CARMENPACK+: AutoGids, Le Moniteur Automobile, AutoWereld, AutoScout24, Turbo, GPInside